Onderwijs op maat
Leerlingen hebben allemaal hun eigen onderwijsbehoeften. Om hier zoveel mogelijk aan tegemoet te komen werken we binnen de groepen op het gebied van lezen, rekenen, taal en spelling op verschillende niveaus.
In eerste instantie worden leerlingen die specifieke zorg vragen in de klas extra begeleid door de eigen leerkracht door middel van extra aandacht, extra instructie of, als de zorg groter is, aan de hand van een door de leerkracht opgesteld handelingsplan, waar nodig in overleg met de IB-er. Ouders worden mondeling door de leerkracht op de hoogte gesteld van de inhoud en het doel als er sprake is van een handelingsplan. Als de extra begeleiding binnen de groep niet voldoende is, kan besloten worden extra begeleiding buiten de groep te geven, individueel of in een klein groepje. Mochten er zorgen rondom een leerling zijn die met hierboven beschreven interventies niet voldoende ondersteund worden dan bespreken wij de leerling, in overleg met ouders, in ons Zorg Advies Team (ZAT). In het ZAT-overleg zitten de betrokken collega’s van school, de consulent van het Samenwerkingsverband, een consulent van het CJG en een consultent van de Onderwijsbegeleiding en de ouders van de leerling. Samen met de externe leden van het Zorg Advies Team wordt gekeken wat de leerling en de school (en eventueel ouders) nodig hebben, zodat de leerling zich binnen zijn/haar mogelijkheden zo optimaal mogelijk kan ontwikkelen.